Endelig sker det i Svinninge
Endelig sker det: der bliver udlagt kommunale byggegrunde, ved by-rådsmødet i tirsdags besluttede vi at der skal igangsættes planlægning af byggegrunde i Svinninge vest, altså på den kommunale ejede parcel mellem Svinningevej og Nordgårdsvej.

På parcellen er der plads til 45 grunde, og der planlægges at der byggemodnes 12 grunde i første omgang.

Det er en sag jeg har arbejdet med i flere år, og efter forhandlinger til forskellig side, er vi nu nået til denne gode beslutning. Der har ikke siden kommunesammenlægningen i 2007 været en eneste kommunal byggegrund til salg, så jeg er glad for at der nu sker noget.

En rigtig god beslutning for Svinninge, der skal helst være en stigning i indbyggertallet, for at væk-sten ikke går i stå, og vi har jo gode indkøbsmuligherder, gode offentlige transportforbindelser, det er tæt ved skole, børneinstitutioner og idrætslivet, vi har lægehus og tandlæge i byen og vi har vores bibliotek og kulturhus midt i byen.

Så alt i alt er Svinninge et godt sted, syntes jeg, at bo og leve i.

Jørgen Jensen
Byrådsmedlem