En glad S-formand

Det er længe siden, at vi Socialdemokrater i Tornved/Jernløse for alvor har haft armene oppe over beslutninger i Holbæk Kommunalbestyrelse (tidligere byråd). Men uge 11 dette år har virkelig været noget at skrive hjem om – og altså også her i avisen..!

Mandag blev det offentliggjort, at der var indgået en aftale med lærerforeningen, der bl.a. sikrer, at der er forberedelsestid til alle undervisningstimer. En aftale, som lærerne har tryglet og bedt om siden 2013. En aftale, der sikrer kvaliteten og arbejdsglæden for det vigtige arbejde, der foregår i vore kommunale folkeskoler.

Og nu onsdag aften samme uge løber der en sms ind fra vores lokale kommunalbestyrelsesmedlem Mogens Justesen:
”Så fik Jyderup Boldklub sit klubhus..!” – Endelig, vil jeg tilføje.

Gennem et stort lokalt samarbejde, hvor vi socialdemokrater i Tornved og ikke mindst Mogens Justesenhar skubbet på, og med en storsindet gestus fra JyderupHallen ved Per Bahnsen, er det lykkedes vores borgmester Christina K. Hansen at få skruet det sådan sammen, at der i 2019 vil være et nybygget klubhus til Jyderup Boldklub. Vigtigt for byen og utrolig betydningsfuldt for ungdommen.

Og lidt ubeskedent vil vi se frem til flere positive tiltag for vores lokale område, f.eks. at man vil se på de seriøse forslag der ligger omkring Jyderup Campingplads/Vandrerhjem som indgangsport til Åmose-projektet.

I hvert fald er armene stadig oppe..!

Jan Wolfram Thiemann
fmd. Socialdemokratiet Tornved/Jernløse